Não se trata apenas de um “privilégio” gaúcho serrano, mas de todo brasileiro: é notória a falta de conhecimento das próprias origens das pessoas em solo nacional, mas ainda existe a falta de conhecimento histórico, não somente daquilo ocorrido com os antepassados em território europeu, mas daquilo que houve até mesmo há menos de 150 anos atrás na sua própria cidade ou região. É um passado distorcido pela amnésia coletiva, que faz com que indivíduos hoje incorram em incoerências absurdas como, ser descendente de imigrantes vênetos, de família católica e, ao mesmo tempo, tornar-se membro da maçonaria, algo muito comum principalmente na Serra Gaúcha. No entanto, homens do passado, do início da colonização, como Padre Nosadini, voltam no tempo para que nos relembremos dos confrontos entre os imigrantes, todos católicos, e o Poder Público, quase que exclusivamente maçom. Nosadini foi um herói para o colono vêneto, e apesar de ter sido esfaqueado e sequestrado por membros da maçonaria de Caxias do Sul, refugiando-se em Nova Pádua, foi posteriormente reconduzido à liderança da colônia pelos próprios imigrantes que o aclamavam. Padre Nosadini foi um líder importante, o qual iniciou uma formação intelectual nas colônias, e daí, mais tarde, surgiria novos nomes, vênetos e católicos, os quais ocupariam o Poder Público de Caxias do Sul e região. Eram esses os nossos imigrantes que, jamais ergueriam um monumento à Garibaldi (membro de sociedade secreta), outro sim, fariam com as próprias mãos um monumento ao Padre Nosadini.
Cieza e Masonarìa, Imigranti Veneti in costo de’l Poder Pùblego
No’l ze mìa sol un “priviłejo” gaúcho serrano, ma de tuti i braziłiani: ła ze sciasa da’l bon ła mancansa de conjosensa de łe orìzene propie de łe parsone in tera nasional, ma ghe ne ze ncora ła mancansa de conjosensa stòrega, mìa solche de cuel che’l ze stà ocorest co i nostri veci in taren europèo, ma de cuel che el ze stà ocorest manco de 150 ani indrìo nte ła só propia sità o rejon. El ze un pasà rabaltà da n’amnezia cołetìa, che ła ghe fa cascar i indiidui de ncói in castronade fora de’l vada, cofà èsarghe desendente de imigrài veneti, de fameja catòłega e, ncora da cueła banda, deventar menbro de ła masonarìa, roba comun asè soratuto nte ła Serra Gaucha. Anpò, i òmani de’l pasà, de’l scumisio de ła cołonizasion, cofà Prete Nosadini, i ne torna sù ‘te’l tenpo par recordarne i ràdeghi intrà i imigranti, tuti catòłeghi, e el Poder Pùblego, deboto detrinco mason. Nosadini el ze stà n’eroe par el cołono veneto e, anca se l’è stà cortełà e zgranfinjà da i masuni de Caxias do Sul, stàndoghe drio de scóndarse a Nova Pàdoa, daspò el ze stà fato cao de ła cołonia n’antra ‘olta da i istesi imigranti che i ło tenjéa in alta. Prete Nosadini el ze stà un cao inportante, che’l ghe ga tirà sù na formasion intełetual nte łe cołonie, e da łì, pì tardi, i saltarìa fora i novi nomi, veneti e catòłeghi, che i ghe ocuparìa el Poder Pùblego de Caxias do Sul e de ła rejon. I zera ‘sti cuà i nostri imigranti che, mai che i se tirarìa su un monumento a Garibaldi (menbro de na sosietà secreta), ma i se gavarìa inpè de farse sù co łe propie man un monumento a Prete Nosadini.
– Menegatti, Fernando.
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